Здається, що ви завжди залюбки читаєте мої довгі історії, тому приготуйтесь отримати порцію розробницького драйву.
Сьогодні про те, за яких обставин з’явився додаток GTD Calendar, не виключаю, що ви вже знайомі з ним. А якщо ні, то читайте далі, як цей додаток зробити найліпшим помічником у своєму житті та як скористатися ним, щоб досягати будь-яких власних цілей. Звісно, що у кожного елемента системи є передумови, за яких він виник та як ним користуються самі розробники (Мірошниченко Максим). І ця історія з посиланням на першоджерело, яке повністю переказувати не стану, лише цитувати, читайте повністю ТУТ.
Первинна ідея додатка CTD Календар – ставити задачі на виправлення багів
В разработке софта есть некое правило, что надо все баги (bugs) и улучшения (improves) записывать. Ты кодишь какой-то проект, нашел баг – его надо записать. Не важно, будешь его исправлять ты, или не ты, или вообще никто не будет – но записать надо. Потому что в голове все не удержишь, багов в софте бесконечное множество, даже если кажется что их нет, то всегда есть к чему докопаться.
Ось так виглядає один з попередніх тижнів у моєму календарі
А так виглядає ранок поточного тижня, коли ще тільки продрав очі й поки що не виконав ні однієї з задач, які заплановані, перенесені або оновлені.
Як часто ви втрачаєте цікаві й корисні думки?
Так буває завжди, коли я не занотував ідею, яка виникла спонтанно. Й зовсім інша справа, коли я ставлю собі задачу, бо в цей момент можу займатися зовсім іншими справами, а завдяки такому підходу можу спокійно не запам’ятовувати. Тобто пам’ятати я пам’ятаю, але щоб не втратити, зберігаю в програмі.
Справді, саме так відбулося й в той день, коли я створив ГРУ для малих підприємців: “ЯкДеЩобЩо”. Впроваджуєте у себе програму для керівництва процесами, долучайтеся. Так зможете закрити проміжки у практичних навичках завдяки корисним порадам Майстрів, які відповідають на ваші коло системні й коло бізнесові питання.
Кожне таке питання з’явиться відразу у моєму власному Календарі, щоб надалі трансформуватися у питання Гри й у відповідь для вас. Є задача — є рішення. Це твердження, яке багаторазово підтвердила моя особова практика виконавця, керівника й власника Майстерні процесів.
Хитрі способи, як відображати задачі: крам, канбан та інші аджайли
Але, поки у вас нема задач, у вас буде пустий екран, які б варіанти відображення цих задач не придумували й не використовували розробники. Що ще треба? Звичка записувати думки й виставляти задачі. Інакше знов-таки екран буде пустий й білий, наче свіжий сніг. Ось що каже про це Максим:
Без этого списка и дисциплины их записывать (у всех участников команды) все эти методологии до-лампочки, вы все равно ничерта с этим не сделаете.
І я з цією думкою згоден на всі 100%, оскільки скільки не думай, але якщо не занотував думку, вона надто швидко випаровується. І звідси просто “пшик” виходить. Особливо стає відчутною втрата, коли працюєш командою. З власного ще офлайн досвіду скажу: “Якщо було якесь розпорядження голосом, завжди можна послатися на забудькуватість, а ось коли стоїть конкретна задача у Календарі з датою на коли, з описом, хай і невеличким, може навіть не повним, завжди уточнити можна, вже не вдасться зістрибнути, що начебто ніхто нічого не казав.
Якщо так ще й не було у вашій практиці, значить ви або все робите по феншуй, або нічого не робите взагалі.
“Божевілля на максималках” або чи потрібно ставити всі, ну прям всі-всі задачі
Якщо ви схильні фіксувати буквально кожен свій крок, це ваш вибір. Можливо саме так ви самоорганізуєтесь. Але особисто я вважаю, що тре вчитися виділяти лише справді важливі задачі.
Які вони є, ці задачі?
Можна довго ялозити й розумнічати, а якщо коротко, то це ті задачі, які спрямовують дії до отримання прибутку. А справді, яка у вас, як у підприємця ще є мета, якщо це не прибуток? Додаткові кошти, які отримуємо, можна витратити на розваги та/або хобі, поліпшити довкілля, вкластися у розвиток власного середовища і не тільки.
Я в розробці софту напевно років із 15 (не пам’ятаю точно, але десь так). І я прям нутром відчуваю, що якщо не запишу завдання – то я його забуду. Згодом цей скілл дещо спотворився до “божевілля на максималках”…
У відмінності від розробника OneBox, я виставляю тільки ті задачі, які вважаю за прибуткові. Тобто це зустрічі, презентації, дзвінки лідам, або якщо є домовленість. Я не перевантажую власний календар, а ще я його розділяю за допомогою додатка CRM. Таким чином отримую декілька розділених процесів й по кожному з них працюю послідовно-паралельно. Це трохи ускладнює обробку, але дозволяє робити більше тих задач, які справді більш критичні прямо зараз. Так в мене зародився бізнес-процес Проєкт — робота у команді, який виріс з бізнес-процесу Проста задача.
Потужність системи в її адаптації до змінних умов
Моя історія процесного підходу почалася з простих задач. Мінімалістичний інтерфейс, елементарна лінійна за структурою блок-схема без розгалужень, мінімум статусів, необтяженість автоматизаціями на етапах, тільки стандартні системні поля. Одним словом нічого зайвого, спартанський стиль навіть у кольоровій схемі статусів.
Але, я відчував, що цього замало й треба використовувати досвід, що накопичував роками, коли керував хай невеличкою, лише п’ять торгових точок, роздрібною канцелярською мережею. коли займався постачанням товарів у великі роздрібні мережі: МЕТРО, АШАН, Епіцентр, Караван, Мега Маркет, коли займався експортним постачанням у Молдову, Білорусь, Казахстан тощо.
Саме цей досвід використав, щоб розробити програму, якою зможуть користатися малі підприємці. Ось цей бізнес-процес — програма для малого бізнесу, закриє всі головні потреби компанії, що продає товари та/або послуги.
Створюйте власну історію бізнес дій: прикрих утрат та блискавичних знахідок
Чи завжди у вас все йде за планом? Тобто ви узгодили дату й час зустрічі і все відбулося саме так, як у Календарі. Здається, що так виходить далеко не кожного разу. Ось сьогодні в мене зірвалися дві задачі. А причина в тому, що йде війна й сьогодні був ракетний обстріл, який пошкодив енергетичні об’єкти в декількох містах України. Це — непередбачуваний фактор, що лежить поза межами нашого впливу й мого особисто.
Я зв’язався з Клієнтами й ми оперативно домовилися та перенесли зустрічі на інші дні. А календар з одного боку поповнився скасованими задачами, а також їх дублікатами, але вже на наступні дати. Саме так формується історія відносин з тим чи іншим Клієнтом, навіть такі невеличкі й дріб’язкові, на перший погляд, події наповнюють наше справжнє життя.
Таким чином ваш вибір, як організувати календар, у формі вільних задач, або з прив’язкою по годинах, як це зробили в іншому варіанті додатка, який називається дуже коротко і просто — Календар.
Цей другий варіант Календаря дуже підходить для команд, наприклад, коли ви керуєте складним проєктом у якому декілька виконавців, які паралельно у часі виконують декілька пов’язаних між собою задач.
Коли ви вільні переносити задачі й виконувати їх, досягати цілей
Ви бачите всі задачі по годинах й можете легко переносити їх у часі, впливати на рухомість календарів виконавців. Плани легко модифікувати згідно з обставинами, що складуються на поточний момент часу. Зростає швидкість, з якою ви реагуєте. План нікуди не дівається, мета залишається метою, але всередині проєкту з’являться гнучкість, якої раніше не було.
Це корисно не тільки для ведення проєктів, як реалізував у галузевому рішенні Програма для ведення проєктів, але й в інших комплексних галузевих бізнес-процесах:
В будь-якій галузі успішно впроваджуємо бізнес-процеси, що допомагають планувати й узгоджувати, бути гнучкими й оперативно реагувати на зміни.
Користуючись нагодою, реклама: юзайте GTD Calendar в OneBox OS! 😉
Коментуйте, залишайте відгуки та користуйтеся всіма можливостями операційної системи, яка покращує життя там, де панував хаос. Хаос залишився, але тепер ви їм керуєте 🙂 і це справді класно.